Hulp aan naasten wordt steeds ingewikkelder
Naasten van mensen met psychische problemen kregen in 2025 opnieuw te maken met lastiger wordende situaties thuis. Verslaving, huisvestingsproblemen en onveilige omstandigheden rond de patiënt komen steeds vaker tegelijk voor, blijkt uit het jaaroverzicht van de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen (LSFVP). Naasten dragen daardoor langdurig een zware last, en dat vraagt ook steeds meer van de ondersteuning die zij nodig hebben.
Verder lezen: boven-jan.nl/web/group-48864...
Themapublicatie over naasteninitiatieven
Wonen, gewoner, gewoonst Zo’n 25 jaar geleden richtten leden van Ypsilon voor hun dierbare met een psychische aandoening een kleinschalig woon-zorgcomplex op. Hierna ontstonden overal in het land vergelijkbare wooninitiatieven. Een vaak lang en uitdagend traject, maar dan héb je ook wat. Toch?
Lees verder in onze themapublicatie Wonen: https://ypsilon.email-provider.eu/download/pakpbdwy1g/ko4AfSUh20?file=Themapublicatie+wonen.pdf&l={{list_id}}&direct=1
Ahhh. da's jammer. Bij het openingsscherm van de groep staat rechtsboven (naast het aantal groepsleden) de optie om een nieuw topic aan te maken. Da's gaaf, want dat is een van de zaken waarin Bonfire zich onderscheidt ten opzicht van andere socials.
Maar bij het uitproberen krijg ik terug dat ik er niet de goede rechten voor heb! 😒
Aan mij de eer om hier het eerste bericht te typen. Welkom! 😊 🥳